Ved å legge til litt fysisk aktivitet til livsstilen din øker du det antall kalorier du forbrenner, og det vil både få deg til å gå raskere ned i vekt, men også gi deg et energiboost, så du både føler deg og ser godt ut.

 
Kalorier er viktig – hvis du vil ned i vekt må du forbrenne flere kalorier enn du inntar. (ca. 500 mer daglig). Det er ikke noe som er bedre for å fjerne overflødig fett enn regelmessig mosjon. Det får også pulsen opp, og selv små endringer kan hjelpe deg å gjøre en forbedring på din kondisjon og helse, og øke det antall kalorier du trenger å forbrenne hver dag.
 
All fysisk aktivitet forbrenner kalorier, selv aktiviteter som å stå, sitte og sove. Desto mer aktiv, jo flere kalorier forbrennes. Her er noen tips du kan bruke i hverdagen for å forbrenne ekstra kalorier:
  • Hvis du benytter offentlig transport til jobb, så gå av en holdeplass før og gå resten av veien
  • Ta en bytur etc i lunsjen, en liten gåtur kan forbrenne opptil 250 kalorier på en time
  • Ta med kollegaer og gå tur i lunsjen! Da kan du kombinere en god samtale og litt mosjon! 
  • Bruk trappene trappene i stedet for heis og rulletrapper, gjør du dette til en vane hver dag blir det raskt økt forbrenning av kalorier. 
  • Parker lenger bort, og gå litt ekstra
  • Ta "gåpause" i stedet for kaffepause for å få kroppen i bevegelse i løpet av dagen
  • Gå en tur, sykle en tur, kjør på rulleskøyter i stedet for å gå ut for å spise eller på pub
  • Lek sammen med barna minst et kvarter hver dag
  • Gjør styrkeøvelser eller situps mens du ser på TV
  • DANS! Dette er en morsom måte å forbrenne kalorier på! Gå amok og dans til dine favorittsanger og se kiloene rase av!
  • Hvis du beslutter å gå på treningsstudio, eller ulike fitness aktiviteter, velg noe som du liker gjøre!