Så hyggelig at du vil se nærmere på våre kostholdsplaner. Kostholdet er spesialtilpasset sammen med trening for å gi et så bra resultat som mulig når det gjelder både vekt og helse.

Vi har laget 4 ulike kostholdsplaner som hver varer i 3 uker med gode, lettvinte og sunne oppskrifter for alle dagens måltider. Avhengig av ditt vektmål kan du velge å følge disse i en kortere eller lengre periode sammen med XL-S Medical. Vi anbefaler at du starer med kostholdsplan 1.

I hver kostholdsplan er det flere ulike alternativer til frokost, lunsj og middag. Du kan kombinere de ulike alternativene med hverandre, du trenger for eksempel ikke spise frokost 1 med lunsj 1 osv. Du har også flere ulike mellommåltider å velge blant, tenk at du skal variere så mye du kan.

Om du spiser ute eller blir bedt bort bør du prøve å gjøre det du kan for å deg til kostholdsplanen. Enkle, men gode tips, er alltid å bytte ut for eksempel pommes frites og pasta mot salat og tenke på porsjonsstørrelsen. Husk at metthetsfølelsen ikke alltid stemmer.
 
Et annet tips er å drikke vann til maten. Tenk på at brus og alkohol inneholder mye kalorier. Forsøk å unngå kaloriholdige drikker for å få et så bra resultat som mulig. Å drikke light brus (eller annen drikke med tilsatt søtningsmiddel) hjelper ikke hjernen med å bli kvitt søtsuget, men snarere tvert imot. Så selv om drikken ikke bidrar med kalorier gjør den det mentalt sett vanskeligere å gå ned i vekt.

Lykke til!